Arhiva vijesti iz 2020. godine
Koncert u došašću
Autor: Igor Cecić, 16. 12. 2020.
Naši vrijedni učenici, uz svesrdnu pomoć njihovih vrijednih učiteljica i učitelja, pripremili su online izdanje Koncerta u došašću, koje s radošću dijelimo s vama.
Koncert možete pogledati ovdje, a program koncerta pod “opširnije”.
Uživajte!
2. školska produkcija
Autor: Igor Cecić, 9. 12. 2020.
Vrijednim radom učenika i učitelja u ovim neobičnim okolnostima i vremenima, našoj vjernoj publici darujemo 2. ŠKOLSKU PRODUKCIJU u školskoj godini 2020./2021., koju možete pogledati ovdje.
Program produkcije pogledajte pod opširnije.
Promjena modela izvođenja nastave od 7. prosinca
Autor: Igor Cecić, 4. 12. 2020.
Uz suglasnost Osnivača i lokalnih stožera civilne zaštite, temeljem odluke ravnatelja donešene 4. prosinca 2020., nastava će se u OGŠ sv. Benedikta od ponedjeljka, 7. prosinca do srijede, 23. prosinca izvoditi po modelu “B”, na sljedeći način:
-
skupna nastava predmeta solfeggio, zbor i orkestar izvodi se na daljinu, putem internetske platforme propisane od strane MZO, po izmijenjenom rasporedu prilagođenom učenicima, koju učitelji izvode sa svoga radnog mjesta,
-
individualna nastava instrumenata i skupna nastava predškolske glazbene skupine 1 i 2 izvodi se uživo po službenom rasporedu.
U prilogu: Odluka ravnatelja
Školska produkcija u čast Dana Grada i 250 g. rođenja L. v. Beethovena
Autor: Igor Cecić, 20. 11. 2020.
Svome Zadru čestitamo Dan Grada, blagdan sv. Krševana na način kako najbolje znamo – glazbom. Ovom produkcijom ujedno obilježavamo 250. obljetnicu rođenja velikoga Ludwiga van Beethovena, čije brojne skladbe su uvrštene u ovu priredbu.
Program Školske produkcije u čast Dana Grada i povodom 250. obljetnice rođenja L. van Beethovena je pod opširnije, a produkciju u cijelosti pogledajte ovdje.
Osnovna glazbena škola sv. Benedikta
JAVNA PRODUKCIJA
U čast Dana grada, povodom obilježavanja 250. obljetnice rođenja Ludwiga van Beethovena,
20. studenog 2020.
PROGRAM:
-
Engleska narodna pjesma: London bridge – Natali Tošić, 1.r., klarinet
-
L. van Beethoven: Oda radosti – Ema Bakotić , 1.r., klarinet
-
D. Kabalevsky: Naš kraj – Tamara Mazija, 2.r., oboa
-
W. Gillock: U starom Beču – Petar Višnjić, 2.r., klavir
-
L. van Beethoven: Ländler, WoO 15, br.3 – Šimun Vulić, 2.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Ländler, WoO 15, br.2 – Marta Knežević, 2.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Oda radosti – Frane Mišković, 2. r., gitara
-
L. van Beethoven: Sumrak – Matija Bajlo, 2.r., gitara
-
L. van Beethoven: Ecossaise, WoO 23 – Dina Bašić, 3.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Rondo C-dur, WoO 48 – Ema Pijaca, 3.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Anglaise, WoO 212– Petar Krešimir Knežević, 4.r., glasovir
-
F. Kuhlau: Sonatina op.88, br.3 – Allegro con affetto – Lea Eva Antonina, 4.r., glasovir
-
H. M. Stuart: Concertino – Kate Lenkić, 4.r., klarinet
-
R. Gliere: Preludij u Des–duru, op.43, br.1 – Ena Tokić, 4.r., glasovir
-
F. Chopin: Valcer a-mol, B 150, op. posth. – Dora Grubelić, 4.r., glasovir
-
F. Burgmüller: Berceuse op.109, br. 7 – Jana Bujan, 5.r., glasovir
-
F. Chopin: Nocturno No.21, c-mol , op. posth.– Valerija Šarić, 5.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Sonata u G-duru, op.79, br.25, 1.st. Presto alla tedesca – Veronika Višnjić, 6.r., glasovir
-
L. van Beethoven: Škotski ples – Sunčica Gregov, 6.r., flauta
-
E. Pozzoli: Etida br.29 – Rita Peša, 6.r., harfa
-
L. van Beethoven: Menuet u G-duru – orkestar OGŠ sv. Benedikta
Program pripremili:
mr. art. Miljenko Bajat – točke: 5, 6, 11
Zorica Bruketa, prof. savjetnik – točke: 9, 10, 12, 15, 17, korepeticija (t. 13)
Ante Buturić, mag. mus. – točke: 1, 2, 13
Gordana Cecić, prof. – točka: 21
Lorena Čanković – točka: 19
Tatjana Jergan Botunac, prof. mentor – točke: 4, 14, 16, 18, korepeticija (t. 19)
Alfredo Patrk – točka: 7, 8
Nives Rački – točka: 20
Silvana Milišić Šoša, prof. – točka: 3, korepeticija (t.3)
Okružnica Kongregacije za katolički odgoj školama, sveučilištima i odgojnim ustanovama
Autor: Igor Cecić, 16. 9. 2020.
Preporučamo svima uključenima u odgojno-obrazovni proces, a posebno učiteljima i roditeljima, da pročitaju, shvate, prihvate i žive poruke iz Okružnice (u nastavku).
KONGREGACIJA ZA KATOLIČKI ODGOJ
PONOVNO STAVITI U SREDIŠTE ODNOS S KONKRETNOM I STVARNOM OSOBOM
Okružnica Kongregacije za katolički odgoj školama, sveučilištima i odgojnim ustanovama
Kongregacija za katolički odgoj, koja je mjerodavna za odgoj općenito, za škole, katolička i crkvena sveučilišta, kao i za praćenje svih onih koji su uključeni u odgojno-obrazovne procese mladih naraštaja, zajedno sa svim tim ustanovama suočava se s veoma velikim poteškoćama tijekom ove godine u kojoj su obustavljene i prekinute školske i akademske aktivnosti. Dok u nekim dijelovima svijeta ponovno započinju aktivnosti u školama i sveučilištima, a u drugima se ide prema njihovu okončavanju, ovaj dikasterij Svete Stolice svojom Okružnicom izražava blizinu i ohrabrenje obiteljima, nastavnicima i upraviteljima, administrativnom osoblju i iznad svega učenicima i studentima. Odgoj je izvanredna prigoda ponovnog pokretanja društvenog i kulturnog života u svim društvima, a formacija novih naraštaja najbolje je ulaganje u izgradnju budućnosti.
Širenje kovida-19 duboko je promijenilo naše postojanje i način života: »Zatekli smo se prestrašenima i izgubljenima. Poput učenika u Evanđelju pogodila nas je neočekivana i bijesna oluja«1 Zdravstvenim poteškoćama pridružile su se one ekonomske i društvene. Pandemija je pogodila odgojne sustave u cijelom svijetu i na školskoj i na akademskoj razini. Posvuda se nastojalo pronaći brzi odgovor posredstvom digitalnih platformi za poučavanje na daljinu, čija je pak učinkovitost bila uvjetovana uočljivom nejednakošću odgojnih i tehnoloških mogućnosti. Prema nekim novijim podacima međunarodnih agencija, oko deset milijuna djece neće u narednim godinama moći imati pristup nastavi, što će povećati već postojeći obrazovni jaz. Tome treba pridodati dramatičnu situaciju katoličkih škola i sveučilišta, koja su bez ekonomske potpore države izložena opasnosti zatvaranja ili temeljitog redimenzioniranja. Međutim, katoličke odgojno-obrazovne ustanove (škole i sveučilišta) i u takvom su slučaju znale iskazati odgovarajuću brigu, stavljajući se u službu crkvene i društvene zajednice, vršenjem odgojno-obrazovne i kulturne zadaće javnog karaktera i na korist čitavog društva.
Odgoj i odnos
U kontekstu navedene situacije koja, nažalost, u raznim dijelovima svijeta još uvijek nije pod kontrolom, pojavili su se neki izazovi. Prije svega, poučavanje na daljinu – premda nužno u ovom trenutku krajnje ozbiljnog stanja – očitovalo je kako odgojno-obrazovno područje na kojem se susreću osobe u izravnom međudjelovanju i »u nazočnosti«, ne predstavlja jednostavno neki kontekst odgojno-obrazovne djelatnosti od drugotne važnosti, već samu bît onog odnosa uzajamnosti i dijaloga (između onih koji poučavaju i onih koji uče), neophodan za formaciju osobe i za kritičko razumijevanje stvarnosti.
U školskim razredima, sveučilišnim predavaonicama i u laboratorijima zajedno se raste i izgrađuje identitet odnosa. U svim razdobljima života, a osobito u djetinjstvu, adolescenciji i u počecima odrasle dobi proces psiho-pedagoškog rasta ne može se ostvariti bez susreta s drugima i prisutnost drugoga omogućuje stvaranje uvjeta koji su nužni da se rascvjeta kreativnost i uključivost.
Na području znanstvenog istraživanja, akademskog proučavanja i općenito didaktičke aktivnosti, među-osobni odnosi tvore »mjesto« u kojem se nad-disciplinarnost i inter-disciplinarnost pojavljuju kao temeljni kulturalni kriteriji za otklanjanje opasnosti fragmentarizacije i dezintegracije znanjâ, kao i za otvaranje tih istih znanjâ svjetlu Objave.
Formacija odgojitelja
Velika rasprostranjenost i dugo vremensko trajanje pandemije posvuda su izazvali osjećaj nesigurnosti, također i kod nastavnika i odgojitelja. Njihov veoma dragocjeni doprinos – koji se s godinama temeljito izmijenio, kako s društvenog tako i tehničkog gledišta – treba podupirati dobrom trajnom formacijom koja znade odgovoriti zahtjevima vremenâ, a da se pritom ne izgubi ona sinteza vjere, kulture i života, koja predstavlja ključnu zadaću odgojno-obrazovnog poslanja koje se ostvaruje u katoličkoj školi i u katoličkom sveučilištu.
Na nastavnicima leže tolike odgovornosti i njihova se predanost vazda mora preobražavati u stvarno, kreativno i uključivo djelovanje. Zahvaljujući njima živim se održava duh bratstva i zajedništva ne samo s onima koje trenutno poučavaju, nego i među naraštajima, religijama i kulturama, te između čovjeka i njegova životnog okruženja.
Osoba u središtu
Da bi se to dogodilo, treba uvijek iznova u središte odgojno-obrazovnog djelovanja stavljati odnos s konkretnom osobom i između stvarnih osoba koje tvore odgojno-obrazovnu zajednicu; odnos za koji se odgovarajući dom i ne može naći u međudjelovanju posredstvom ekrana ili u neosobnom komuniciranju digitalne mreže. Konkretna i stvarna osoba je sâma duša formalnih i neformalnih odgojno-obrazovnih procesa, kao i neiscrpni izvor života po njezinoj bitno odnosnoj i zajedničarskoj naravi, koja uvijek podrazumijeva dvostruku vertikalnu dimenziju (otvorenu zajedništvu s Bogom) i horizontalnu (zajedništvo s ljudima). Katolički
odgoj i obrazovanje – nadahnjujući se na kršćansku viziju stvarnosti u svim jezičnim izričajima – cilja na cjelovitu formaciju osobe koja je pozvana odgovorno živjeti osobiti poziv na solidarnost s drugim ljudima.
U svijetu u kojem je »sve usko međusobno povezano«2, osjećamo se – u skladu s kršćanskom antropologijom – povezani u pronalaženju novih formativnih puteva koji će nam omogućiti da rastemo zajedno, koristeći se sredstvima uspostavljanja odnosâ koja nam nudi današnja tehnologija, ali iznad svega otvarajući se nezamjenjivom i iskrenom osluškivanju glasa drugoga, darujući vrijeme za zajedničko promišljanje i projektiranje, obogaćujući se osobnim razgovorima i zajedničkim projektima, poučavanjima povijesti i mudrosti prijašnjih naraštaja. U takvom procesu formacije u odnosu i u kulturi susreta pronalazi svoje mjesto i vrednovanje također i »zajednički dom« sa svim stvorenjima, budući da osobe, upravo dok se formiraju za logiku zajedništva i solidarnosti, već rade na tome kako da »vrate vedar sklad sa stvorenim svijetom«3 i oblikuju svijet kao »mjesto pravog bratstva« (usp. Radost i nada, 37).
Služenje kao svrha
Sadašnja situacija iznijela je snažno na vidjelo zahtjev za odgojno-obrazovnim sporazumom koji je sve više prožet zajedništvom i prihvaćen od mnogih, i koji – crpeći snagu iz Evanđelja i naučavanja Crkve – velikodušnom i otvorenom sinergijom doprinosi širenju autentične kulture susreta. Zbog toga su katoličke škole i sveučilišta pozvane formirati osobe koje su spremne staviti se na raspolaganje za služenje zajednici. Doista, u služenju možemo iskusiti da je blaženije davati nego primati (usp. Dj 20, 35) i da naše vrijeme ne može više biti vrijeme ravnodušnosti, sebičnosti i podjelâ: »Cijeli svijet trpi i treba se iznova ujediniti u suočavanju s pandemijom«, od trenutka da »nas izazovi s kojim smo suočeni sve sjedinjuju ne praveći razliku među osobama«4 Formacija za služenje u društvu i za promicanje općeg dobra traži od svih da »sjedine napore u širem odgojno-obrazovnom savezu za formiranje zrelih osoba, sposobnih nadvladati razmrvljivanja i suprotstavljanja te ponovno izgraditi tkivo odnosa za čovječanstvo koje je sve više prožeto bratstvom«.5
Djelovati u mreži
Činjenica da »je pandemija iznijela na vidjelo koliko smo svi ranjivi i međusobno povezani«6 traži od odgojnih ustanova – bile one katoličke ili ne – da dadnu svoj doprinos ostvarivanju odgojno-obrazovnog saveza, koji bi kao u nekom timskom pokretu imao za cilj »pronaći zajednički korak oživljavanja založenosti za nove naraštaje i s njima, obnavljajući strast za otvorenijim i uključivijim odgojem, sposobnim za strpljivo slušanje, konstruktivni dijalog i uzajamno razumijevanje«7 To može pospješiti integriranija mreža, koja služi kao polazište za utvrđivanje i zajedničko nastojanje oko nekih neizostavnih ciljeva prema kojima
treba usmjeriti – na kreativni i konkretni način – modele alternativnog suživota u odnosu na masovno i individualizirano društvo.8 Riječ je o širokoj odgovornosti koja je otvorena svima onima kojima je na srcu izgradnja obnovljenog odgojno-obrazovnog projekta za duže razdoblje, na temelju zajedničkih etičkih i normativnih zahtjeva. Dragocjeni doprinos može dati školski i sveučilišni pastoral, ali i pojedini kršćani kojih ima u svim odgojno-obrazovnim ustanovama.
Zaključak
Kongregacija za katolički odgoj – kako je već rečeno u priopćenju od 14. svibnja 2020. godine – ponovno svjedoči vlastitu blizinu i očituje veliko poštovanje svim odgojno-obrazovnim zajednicama katoličkih školskih i sveučilišnih ustanova, koje su unatoč zdravstvenoj ugroženosti zajamčile odvijanje vlastitih aktivnosti, da se ne prekine onaj odgojno-obrazovni lanac koji je u temelju ne samo osobnog razvoja, nego i društvenog života. U perspektivi budućega školskog i sveučilišnog programiranja, premda u ozračju nesigurnosti i zabrinutosti, nositelji društvene odgovornosti pozvani su dati veće značenje odgojno-obrazovanom djelovanju u svim njegovim formalnim i neformalnim dimenzijama, usklađujući napore da se podupru i osiguraju sva odgojno-obrazovna nastojanja sviju. Vrijeme je da hrabro i u nadi usmjerimo pogled prema budućnosti. Katoličke odgojno-obrazovne ustanove imaju u Kristu – Putu, Istini i životu (usp. Iv 14, 6) – svoj temelj i trajni izvor »žive vode« (usp. Iv 4, 7-13), koji objavljuje novi smisao postojanja i preobražava ga. Stoga neka nas ne napusti uvjerenje da se u odgoju i obrazovanju nalazi sjeme nade: nade mira i pravednosti.
Vatikan, 10 rujna 2020.
Giuseppe kardinal Versaldi
prefekt
Angelo Vincenzo Zani, naslovni nadbiskup Volturna
tajnik
_____________________________________________
1 Papa Franjo, Izvanredni trenutak molitve pred Bazilikom Svetog Petra, 27.03.2020.
2 Papa Franjo, Enciklika Laudato si’, 24. svibnja 2015, br. 137
3 Papa Franjo, Enciklika Laudato si’, 24. svibnja 2015, br. 225
4 Papa Franjo, Poruka Urbi et Orbi, 12. travnja 2020.
5 Papa Franjo, Poruka pri objavljivanju Odgojnog sporazuma, 12. rujna 2019.
6 Papa Franjo, Opća audijencija, 12. kolovoza 2020.
7 Papa Franjo, Govor sudionicima Plenarnog zasjedanja Kongregacije za katolički odgoj, 20. veljače 2020.
8 Usp. Kongregacija za Katolički odgoj, Odgajati za humanizam solidarnosti. Izgrađivanja civilizacije ljubavi 50 godina enciklike «Populorum progressio», 16 travnja 2017., VI.
Započinje nova nastavna godina
Autor: Igor Cecić, 9. 9. 2020.
Sukladno Kalendaru nastavne godine 2020./2021. i svim preporukama i uputama HZJZ i MZO, ovu nastavnu godinu započinjemo po modelu A (nastava uživo), ali uz pridržavanje svih potrebnih mjera, kako bismo se svi u školi očuvali zdravima.
Slijede upute, kojih se, molimo, obavezno pridržavajte:
Prije polaska u školu, roditelj MORA izmjeriti tjelesnu temperaturu svome djetetu i zajedno s datumom upisati u djetetovu kajdanku ili bilježnicu.
Pri ulasku u školu (u koju učenici ulaze sami) obavezno je:
– imati pravilno postavljenu zaštitnu masku
– prijeći obućom preko dezinfekcijske barijere, potom preko suhog otirača
– dezinficirati ruke
– preobuti se u papuče (koje učenici donose i odnose)
U daljnjem kretanju kroz školu, svi trebaju paziti na potreban razmak i izbjegavati nepotrebno zadržabvanje po hodnicima i u čekaonici.
Upotreba WC-a:
– učenik koji je na nastavi, između satova ili u čekaonici, mora reći nekome od učitelja ili vratarici da treba u WC i dobit će ubruse za brisanje ruku nakon pranja ruku, jer se ne preporučuje upotreba zračnih sušila za ruke; nakon brisanja, taj papirnati ubrus baciti u koš za maramice i ubruse, koji se nalazi u svakom krilu škole, na vidnljivom mjestu.
Zaštitne maske su obvezne za sve učenike i učitelje za svo vrijeme boravka u školi.
Hvala svima na suradnji i pridržavanju mjera!
Održana audicija za upis učenika u 1. razred
Autor: Igor Cecić, 24. 6. 2020.
U utorak, 23. lipnja održana je audicija za upis učenika u 1. razred OGŠ sv. Benedikta.
Audiciji je pristupilo 7 kandidata, a njihove rezultate javit ćemo na adresu e-pošte roditeljima, radi zaštite osobnih podataka.
Ostalo je još nekoliko slobodnih mjesta na oboi i flauti pa pozivamo zainteresirane učenike i njihove roditelje da nam se jave putem online-obrasca, koji možete pronaći ovdje.
Učenici 6.r. održali Oproštajni koncert
Autor: Igor Cecić, 19. 6. 2020.
Vrlo je dirljivo bilo na Oproštajnom koncertu učenika 6. razreda, u četvrtak, 18. lipnja 2020. Nakon kratkog pozdrava ravnatelja, svaki učenik odsvirao je po jednu skladbu, a finale glazbenog dijela bila je izvedba obrade skladbe Dore Pejačević: Ljubica (iz ciklusa Život cvijeća), za ovu priliku oformljenog Okteta Benedikt.
Uslijedila je svečana podjela završnih svjedodžbi i oraćanje razrednika svojim učenicima na odlasku.
Ovo je ujedno bio i prvi koncert u javnom prostoru Zadra, nakon popuštanja epidemioloških mjera u borbi protiv pandemije COVID-a 19.
Fotografije glazbenog dijela pogledajte ovdje, a snimku ovdje.
Dio završnog koncerta učenika dostupan i na YouTube-u
Autor: Igor Cecić, 12. 6. 2020.
Za sve zainteresirane koji prate rad naše škole, a nemaju pristup platformi Yammer, škola objavljuje veći dio točaka Završnog koncerta učenika i na YouTube-u (sve točke za koje su roditelji učenika dali privolu objavljivanja i na toj platformi). Točke u nizu (njih 32 od ukupno 40) možete pogledati ovdje.
Termini, uvjeti i način provedbe audicija, upisa i podjela svjedodžbi
Autor: Igor Cecić, 5. 6. 2020.
Ovogodišnje audicije, upisi i podjele svjedodžbi odvijat će se po propisanim pravilima za suzbijanje COVID-a 19. Molimo, pod “opširnije” pročitajte tekst protokola i pridržavajte se uputa.
Audicijama za 1. razred i upisima u predškolsku glazbenu skupinu mogu pristupiti samo učenici, odnosno njihov roditelj, koji su obavili valjanu prijavu na online obrascima i dobili potvrdu primitka iste.
Termini:
AUDICIJE ZA UPIS U 1. RAZRED – utorak, 23. lipnja od 17 sati, prema rasporedu koji će dobiti roditelji prijavljenih kandidata
UPISI U PREDŠKOLSKU SKUPINU – ponedjeljak, 29. lipnja od 17 sati, prema rasporedu koji će dobiti roditelji prijavljenih kandidata
PODJELE SVJEDODŽBI I UPISI U SLJEDEĆI RAZRED – po odjelima:
PUHAČKI ODJEL – srijeda, 24. lipnja od 17 sati, prema rasporedu koji će dobiti roditelji učenika.
ŽIČANI ODJEL – četvrtak, 25. lipnja od 17 sati, prema rasporedu koji će dobiti roditelji učenika.
GLASOVIRSKI ODJEL – petak, 26. lipnja od 17 sati, prema rasporedu koji će dobiti roditelji učenika.
Napomena uz podjelu svjedodžbi i upise: uvjet za oboje je potpuno podmirena roditeljska participacija do dana upisa (ako je zadnja uplata izvršena na dan upisa, ponijeti valjanu potvrdu o upisu).
Protokol ulaska i radnji prilikom dolaska kandidata i roditelja/skrbnika na audiciju i roditelja/skrbnika na upise i podjelu svjedodžbi u OGŠ sv. Benedikta
Sukladno propisima i uputama HZJZ, ovogodišnje audicije, upisi i podjele svjedodžbi odvijat će se po posebnom protokolu, kako slijedi.
-
Audicije kandidata za upis u 1. razred
-
Kandidat dolazi na audiciju s jednim roditeljem/skrbnikom u točno zakazano vrijeme.
-
Na ulaznim vratima škole vratarica im beskontaktno mjeri tjelesnu temperaturu.
-
Ako je tjelesna temperatura ispod 37,2°C, oboje se upućuju na ulaz; ukoliko je viša, izvodi se još jedno mjerenje običnim toplomjerom.
-
Kandidat i roditelj/skrbnik u pratnji ulaze u hodnik škole, gdje ih vratarica zapisuje i daje im upute za dezinficiranje obuće i ruku te ih upućuje na prvi kat.
-
Kandidat ulazi u sobu br. 1 na audiciju, a roditelj/skrbnik u čekaonicu, gdje popunjava prijavnicu.
-
Po završetku audicije i ispunjavanja prijavnice, vratarica na izlazu zapisuje vrijeme kad su kandidat i roditelj/skrbnik napustili školu.
Napomena: U pratnji kandidata može biti isključivo jedan roditelj/skrbnik (ne tetka, baka, brat/sestra i sl.) i mora znati/imati zapisan OIB kandidata i upisati ga u obrazac prijavnice.
-
Upis učenika u predškolsku glazbenu skupinu
-
Upis vrši jedan od roditelja/skrbnika (obavezno) i dolazi pred školu u točno zakazano vrijeme.
-
Na ulaznim vratima škole vratarica mu/joj beskontaktno mjeri tjelesnu temperaturu
-
Ako je tjelesna temperatura ispod 37,2°C, osoba se upućuje na ulaz; ukoliko je viša, izvodi se još jedno mjerenje običnim toplomjerom.
-
Roditelj/skrbnik ulazi u hodnik škole, gdje ga/ju vratarica zapisuje i daje mu/joj upute za dezinficiranje obuće i ruku te ga/ju upućuje na prvi kat u čekaonicu.
-
U čekaonici roditelj/skrbnik ispunjava i potpisuje upisnicu, ugovor (u dva primjerka) i privolu.
-
Na izlasku iz škole se roditelj/skrbnik javlja vratarici, koja zapisuje vrijeme izlaska iz škole.
Napomena: Upis može izvršiti isključivo jedan roditelj/skrbnik (ne tetka, baka, brat/sestra i sl.) i mora znati/imati zapisan OIB kandidata i upisati ga u obrazac prijavnice.
-
Podjela svjedodžbi i upis učenika u sljedeći razred
-
Upis vrši jedan od roditelja/skrbnika (obavezno) i dolazi pred školu u točno zakazano vrijeme.
-
Na ulaznim vratima škole vratarica mu/joj beskontaktno mjeri tjelesnu temperaturu
-
Ako je tjelesna temperatura ispod 37,2°C, osoba se upućuje na ulaz; ukoliko je viša, izvodi se još jedno mjerenje običnim toplomjerom.
-
Roditelj/skrbnik ulazi u hodnik škole, gdje ju/ga vratarica zapisuje i daje joj/mu upute za dezinficiranje obuće i ruku te ju/ga upućuje na prvi kat u čekaonicu.
-
U čekaonici roditelj/skrbnik ispunjava i potpisuje upisnicu, ugovor (u dva primjerka) i privolu, preuzima svjedodžbu te se potpisuje u imenik, kao potvrdu preuzimanja svjedodžbe.
-
Na izlasku iz škole se roditelj/skrbnik javlja vratarici, koja zapisuje vrijeme izlaska iz škole.
Napomena: Upis može izvršiti isključivo jedan roditelj/skrbnik (ne tetka, baka, brat/sestra i sl.) i mora znati/imati zapisan OIB kandidata i upisati ga u obrazac prijavnice.
Ako učenik završava školovanje (ne upisuje se u sljedeći razred) može osobno preuzeti svjedodžbu, pri čemu ulazi sam u školu i preskače se samo proces upisa.
Pogledajte instrumente koje možete naučiti svirati u OGŠ sv. Benedikta
Autor: Igor Cecić, 12. 5. 2020.
Četiri su instrumenta na kojima ove godine imamo još mjesta za upis. Učenici koji ih sviraju odlučili su vam ih predstaviti. Njihove kratke uratke pogledajte na sljedećim poveznicama:
– Emili predstavlja VIOLINU: https://youtu.be/mgecG5emSj0
– Gabrijela predstavlja OBOU: https://www.youtube.com/watch?v=IFEjGd2lKiI
– Lucija predstavlja FLAUTU: https://www.youtube.com/watch?v=QagaB-D_gS4
– Matija predstavlja GITARU: https://www.youtube.com/watch?v=G7KYVyCVJSw
Osim ova četiri instrumenta, u OGŠ sv. Benedikta podučavamo još glasovir, klarinet, harmoniku i harfu, no za te instrumente trenutno nemamo slobodnih mjesta za upis.
– Ema predstavlja GLASOVIR: https://www.youtube.com/watch?v=svMBaQVPVqk
Više o našoj školi pročitajte pod opširnije.
OGŠ sv. Benedikta je osnovna glazbena škola u službenom sustavu Ministarstva znanosti i obrazovanja, koja radi po službenom propisanom programu i izdaje pravovaljane svjedodžbe.
U tom našem sustavu osnovna glazbena škola traje šest razreda, te ju je idealno upisati paralelno s kretanjem u 3. razred općeobrazovne osnovne škole, kako bi se paralelno s 8. razredom OŠ završio 6. razred OGŠ.
Prema zakonima i propisima, učenike upisujemo na temelju audicije na kojoj se komisijski stručno provjerava djetetove osnovne sposobnosti za bavljenje glazbom (glazbeni sluh, ritam, memorija, fina motorika), ali smo se osvjedočili da je tih nekoliko minuta audicije često premalo za upoznavanje djeteta i stoga smo pored toga ustanovili i tzv. predškolsku glazbenu skupinu u koju upisujemo djecu 1. i 2. razreda OŠ. Ta djeca dolaze k nama jednu nastavnu godinu dva puta tjedno po 45 minuta (zadnjih godina je to po rasporedu ponedjeljkom i četvrtkom od 19 sati), nastava je skupna i radi se dosta interaktivno i dinamično. Tu djeca kroz pjesmice, brojalice, glazbene igre, pokret i crtanje upoznaju mogućnosti koje se pružaju daljnjim upisom u 1. razred OGŠ. Također, u “goste” im na nastavu dolaze učenici koji već sviraju i predstavljaju instrument kojim se bave, tako da polaznici predškolskog dobiju podrobne informacije za odabir instrumenta. Nama ta godina druženja s djecom u predškolskoj glazbenoj skupini služi da ih dobro upoznamo i na kraju godine savjetujemo roditeljima upisati ili ne upisati dalje dijete.
Kod upisa u prvi razred svake godine određujemo kvote upisa na pojedine instrumente, koje su uvjetovane popunjenošću službeno odobrenih sati po instrumentu, a naši predškolci imaju prednost odabira ponuđenih instrumenata, dok preostala slobodna upisna mjesta popunjavamo djecom koja dođu na audiciju i koja dobno odgovaraju (najstarije 3. osnovne za tekuću nastavnu godinu). Tek ako nam ostane slobodnih mjesta, upisujemo i djecu koja su godinu starija, u nadi da će u startu biti i malo zreliji i marljiviji te uspjeti u toku prve ili druge godine školovanja akcelerirati (završiti gradivo dva razreda u jednoj nastavnoj godini).
Upisom u prvi razred dijete pohađa dva predmeta: glavni predmet je instrument, na kojem je nastava individualna, dva puta tjedno po 30 minuta, a drugi skupni predmet je solfeggio, dva puta tjedno po 45 minuta. Raspored rada nam je u suprotnoj smjeni od osnovne škole, a kako imamo djece koja dolaze s područja cijelog grada i županije, gdje škole po smjenama rade šaroliko, većina nastave nam je koncentrirana ponedjeljkom i četvrtkom popodne te utorkom i petkom ujutro. Djeci koja stanuju dalje ili su putnici nastojimo raspored složiti tako da prvih godina ne moraju dolaziti četiri puta tjedno, sve u dva dana, samo moraju pričekati između satova skupne i individualne nastave, za što imamo osiguranu čekaonicu u kojoj djeca mogu pisati domaće radove, odmoriti se, družiti… U popodnevnim satima, kad imamo puno više djece nego u jutarnjima, u čekaonici imamo i odraslu osobu koja se brine o redu i disciplini i pomaže im oko svega potrebnoga.
Od trećeg razreda sva djeca dobivaju treći predmet – skupno muziciranje – većina ide na zbor, a one koji su sposobni i dovoljno spretni na svom instrumentu upisujemo na orkestar. Od četvrtog razreda nastava glavnog predmeta, instrumenta, odvija se dva puta tjedno po 45 minuta (umjesto prijašnjih 2×30′).
U sklopu radnih zadataka djeca dobivaju vrlo ozbiljne domaće zadaće, prvenstveno na instrumentu, što znači da je, uz redovne dolaske na nastavu, za uredne zahtjeve napredovanja potrebno svakodnevno samostalno vježbanje sviranja. To podrazumijeva i posjedovanje adekvatnog instrumenta, a za olakšanje roditeljima škola za početak školovanja ima klarinete, oboe, flaute i violine za najam, dok glasovir ili gitaru učenici trebaju sami nabaviti.
Naglašavam da je posebnost naše glazbene škole u tome što nam je osnivač vjerska zajednica, Benediktinke svete Marije. Škola nastoji živjeti i u čestim prilikama surađivati sa samostanom, tako da su časne sestre česti gosti na našim nastupima i koncertima, organiziramo mjesečne radionice ručnih radova s katehezom pod vodstvom dviju časnih sestara koje su i vjeroučiteljice, povremeno duhovnu obnovu za učitelje i roditelje i jednom godišnje školski izlet na kojem sadržaj nastojimo povezati s duhovnošću. Tu je također i sv. misa za početak i završetak nastavne godine.
Obveza naših učenika je sudjelovati na aktivnostima, javnim produkcijama i koncertima škole svojim nastupom, bilo da se radi o solističkom nastupu na instrumentu, bilo da je to nastup zbora ili orkestra.
Sve umjetničke škole u RH koje imaju financiranje plaća djelatnika od strane države, za potrebe specifičnosti u radu, imaju propisanu mjesečnu participaciju koju plaćaju roditelji, a koja u našem slučaju iznosi 200,00 kn za učenike od 1. – 6. razreda, a 150,00 kn za polaznike predškolske glazbene skupine. Ako je upisano dvoje ili više djece iz iste obitelji, drugo i svako sljedeće (mlađe) dijete ima olakšicu 50%. Cijene najma instrumenta su od 30,00 do 70,00 kn mjesečno, ovisno koji je.
I na kraju, vrlo bitna stvar: što upis u glazbenu školu predstavlja kao obveza za dijete i za roditelje? Kako je već napisano, dijete osim obveznih redovitih dolazaka i sudjelovanja na nastavi mora samostalnim svakodnevnim vježbanjem instrumenta odraditi zadanu domaću zadaću, kako bi moglo napredovati. Iz predmeta solfeggio također se dobivaju domaće zadaće, ali za to je obično potrebno manje vremena. Od roditelja se očekuje prvenstveno da pomogne djetetu u vremenskoj organizaciji dana, kako bi uz svoje obveze u osnovnoj školi stiglo pratiti nastavu i vježbati za potrebe svog glazbenog obrazovanja. Jako nam je bitna komunikacija na liniji učitelj dijete i učitelj roditelj, te potičemo roditelje na suradnju i povremeno nazočenje na satovima nastave, kako bi dobili što bolji uvid u napredovanje vlastitog djeteta.
Primamo predbilježbe za upis u predškolsku glazbenu skupinu i 1. razred
Autor: Igor Cecić, 4. 5. 2020.
Obavještavamo svu zainteresiranu djecu i roditelje da imamo još nekoliko mjesta slobodnih za upis, za koji je potrebno izvršiti online predbilježbu. Programi dostupni za upis su:
– PREDŠKOLSKA GLAZBENA SKUPINA 1 – namijenjena djeci koja će u školskoj godini 2020./2021. pohađati 1. razred osnovne škole – roditelji popunite obrazac dostupan ovdje.
– PRVI RAZRED OSNOVNE GLAZBENE ŠKOLE – namijenjeno djeci koja će u školskoj godini 2020./2021. pohađati 3. razred osnovne škole . Prvi krug upisa je već prošao, ali ako dijete želi učiti svirati obou ili klarinet, molimo roditelje da popune obrazac dostupan ovdje.
Po zaprimanju ispunjenog obrasca, javit ćemo vam se u skoro vrijeme s daljnjim uputama.
Uspostavljanje komunikacijskih kanala
Autor: Igor Cecić, 16. 3. 2020.
Poštovani učenici i roditelji,
obavještavamo sve vas da se postupno odupiremo poteškoćama i kreiramo virtualne učionice.
Glavni službeni komunikacijski kanal je Yammer, na koji molim sve učenike da se prijave u grupu po razredu za solfeggio i grupu po klasi kod učitelja/ice instrumenta.
Drugi alat koji bi nam trebao omogućiti videokonferencijsku komunikaciju zove se G suite. Na njega pristupate putem stranice aktivacija.skole.hr, ali PRIJE TOGA nešto JAKO BITNO:
DA BISTE SE u G SUITE MOGLI PRIJAVITI SVOJIM ELEKTRONIČKIM IDENTITETOM DOBIVENIM U ŠKOLI, MORATE SE ODJAVITI SA SVOG GOOGLE RAČUNA (u pregledniku, u desnom gornjem uglu kružić u boji s početnim slovom imena – stisnuti i napraviti log-out).
Molim budite u aktivnoj komunikaciji s vašim učiteljima, svi se trudimo da ovaj period dok ne profunkcionira nastava bude što kraći.
Čim saznate koje su vam vremenski zadane aktivnosti vezane uz OŠ, osim gledanja nastave na televiziji, javite svojim učiteljima, kako bismo mogli sastaviti raspored.
Yammer grupe za učenike i učitelje OGŠ sv. Benedikta
Autor: Igor Cecić, 13. 3. 2020.
Na servisu Yammer formirani su tzv. e-razredi i e-zbornica za naše učenike i učitelje. U nastavku (pod “opširnije”) više informacija.
Grupe za učenike:
Benedikt predškolci https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018667008&view=all
Benedikt 1.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018331136&view=all
Benedikt 2.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018396672&view=all
Benedikt 3.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018478592&view=all
Benedikt 4.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018503168&view=all
Benedikt 5.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018585088&view=all
Benedikt 6.r. https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17018634240&view=all
Benedikt glasovir Bajat:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509752832&view=all
Benedikt glasovir Bruketa:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17510039552&view=all
Benedikt glasovir Jergan Botunac:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17510236160&view=all
Benedikt gitara Patrk:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509957632&view=all
Benedikt gitara Šteko:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509826560&view=all
Benedikt violina https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17510350848&view=all
Benedikt harfa https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509908480&view=all
Benedikt flauta https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509679104&view=all
Benedikt klarinet https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17509679104&view=all
Benedikt oboa https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17510211584&view=all
Grupa za učitelje:
Zbornica OGŠ sv. Benedikta:
https://www.yammer.com/o365.skole.hr/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=17017421824&view=all
Upute:
– prijava na Yammer vrši se kroz sustav Office365, putem AAI elektroničkog identiteta (daju ga općeobrazovne matične škole)
– po otvaranju stranice odabrati FOLLOW
Tri učenice uspješne na 58. regionalnom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa
Autor: Igor Cecić, 2. 3. 2020.
U nedjelju, 1. ožujka 2020., tri naše učenice natjecale su se u Imotskom na 58. regionalnom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa i ostvarile izvrsne rezultate:
U disciplini KLARINET:
– KATE LENKIĆ (3.r., 1. kategorija) – I. nagrada (91,25 bodova)
– PETRA PERIĆ (3.r., 2. kategorija) – I. nagrada (92,88 bodova)
U disciplini OBOA:
– MARETA CAR (5.r., 3. kategorija) – I. nagrada (91,88 bodova)
Osvajanjem prve nagrade na regionalnom natjecanju učenice su se plasirale na državno, koje će se održati u Zagrebu, od 30. ožujka do 4. travnja 2020.
Od srca čestitamo našim vrijednim učenicama i njihovim učiteljicama i učitelju na postignutom uspjehu!
Šest učenica uspješno na natjecanju Mladi Padovec
Autor: Igor Cecić, 24. 2. 2020.
Proteklog vikenda, tik pred drugi dio zimskog odmora učenika, šest učenica sudjelovalo je na Međunarodnom natjecanju Mladi Padovec u Novom Marofu. Natjecale su se u tri kategorije u disciplini glasovir i postigle izvrsne rezultate:
-. u prvoj kategoriji:
Marija Teha Jurić (2.r.) – 1. nagrada
Antea Slavica (2.r.) – 1. nagrada
Ema Pijaca (2.r.) – 2. nagrada
– u drugoj kategoriji:
Valerija Šarić (4.r.) – 1. nagrada
Dora Grubelić (3.r.) – 3. nagrada
– u trećoj kategoriji:
Veronika Višnjić (5. razred) – 2. nagrada
Od srca čestitamo vrijednim i uspješnim učenicama i njihovim učiteljicama Zorici Bruketi i Tatjani Jergan Botunac!
a